Završen PIL Forum u Lisabonu

pil12Lisbon

Eto tako prođe i ovaj deveti po redu PiL Forum inovativnih nastavnika u Lisabonu. Već sam rekao da je bilo oko 300 učesnika iz 40 zemalja sa 81 radom. Bilo je interesantno, bilo je poučno, vidjeli smo nekoliko veoma interesantnih predavanja, upoznali vrlo interesantne ljude i projekte širom Evrope. Naš rad je bio veoma zapažen, ali je nažalost i ove godine izostala neka nagrada. Svima vama koji ste nas podržavali tokom Foruma zaista puno hvala.

Kako portal Pil-Network nije još završen, teško je pronaći uvijek ono što vam treba. Dobio sam nekoliko mailova i pitanje na blogu, kako se mogu vidjeti radovi na ovogodišnjem PiL Forumu u Lisabonu. Potrudio sam se i napravio jednu Excel tabelu u kojoj su nazivi radova, autora, zemlje iz koje dolaze i link na sam rad. Tabela je na mom SkyDriveu, a možete je vidjeti ovdje. Potrudiću se i da donesem rezultate iz svih šest kategorija

Evo i nekoliko fotografija iz Lisabona

Ovaj unos je objavljen pod Obrazovanje, Računari i Internet i označen sa , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

11 reagovanja na Završen PIL Forum u Lisabonu

  1. sava5 kaže:

    Ranko, Hvala za informacije i radove. POšto je skoro nemoguće pratiti novi sajt.
    Čestitke Dijani!!! :-))

  2. sava5 kaže:

    Ranko, veliko hvala za informacije i linkove za radove. POšto je skoro nemoguće pratiti novi sajt.
    Čestitke Dijani!!! :-)) Mislim da je svaki iskorak za Kreativnu nastavu u našoj zemlji jako važan i vrijedan. Priznanja, ponekad, stvarno ne oslikavaju kvalitet, zbog toga mi je žao!🙂

  3. lenakili73 kaže:

    Baš je čudno što nisu objavili rezultate odmah. Čovjek mora da se dobro potrudi da nešto pronađe. Mislim da negdje pročitah da je, u već nekoj kategoriji, pobjedio rad Katie Boothman (GB).
    Slike su divne… Tu su i sudije i konkurencija (šala)🙂
    .
    Još jednom čestitke Dijani. Očekujemo članak o Dijaninom iskustvu na Forumu ili o tome gdje se mi iz Crne Gore nalazimo u odnosu na Evropu ili bar na okruženje.
    Mogli bi Vi Ranko nešto napisati i o kategorijam na Forumu, ako nije previše.

    • rcabrilo kaže:

      Kategorija je bilo 6
      – Collaboration
      – Knowledge Building & Critical Thinking
      – Extended Learning Beyond the Classroom
      – Cutting Edge Use of Technology for Learning
      – Teachers as Innovator and Change Agent
      – Educators’ Choice
      U svakoj kategoriji ima jedan pobjednik i 3 runner ups.
      Rezultati se znaju, nisu tajna, naravno da su objavljeni na završnoj večeri, ali jako je teško sve upamtiti. Potrudiću se da ih ovdje vrlo brzo i objavim. Iskoristiću ovu priliku da i ovako čestitam koleginici Slavici Gomilanović iz Srbije na osvojenoj nagradi.
      Hvala za komentar slika.

      • sava5 kaže:

        Kategorije su ponovljene kao i protekle godine!
        Ispravi me ako se varam! Zar nije Slavica Gomilanović bila koautorka rada Seoskim sokacima, gradskim bulevarima… sa Nadom Purić (prošlogodišnjom predstavnicom Srbije)? Rad je prošle godine predstavljen na Forumu 2011. u MOskvi!

    • Diana kaže:

      Hvala na čestitkama! Članak o PIL Forumu 2012. uskoro stiže. Što se tiče naših nastavnika- onih sa čijim sam radom upoznata, mogu reći da smo na visokom evropskom nivou. Naročito se ističemo na poljima kreativnosti i međusobnog povjerenja i razumijevanja koje gradimo sa našim učenicima. Gledajući sve ove inovativne ideje prikazane na Forumu i neke segmente časova prilikom posjete jednoj savremeno opremljenoj lisabonskoj školi shvatila sam da smo samo tehnološki slabiji. U jednom trenutku sam pomislila: „Koliko samo nastavnika kod nas ovo radi mnogo bolje.“ Ne želim omalovažavati ničiji rad, samo želim istaći naše radove i naše nastavnike koji toliko toga urade bez publiciranja i isticanja važnosti i naglasiti koliko dobro osmišljenih i inovativnih ideja ostaje realizovano u sjenci učionica. Tako da poznavajući Magdalenu, Savu, Milicu Marijanović, nastavnike iz moje škole, mogu reći -idemo u korak s Evropom, a nekad i malo ispred! To je moje mišljenje o nama nakon susreta sa Evropom. Nije subjektivno, već realno, jer sam ja jako kritična i realna bez obzira ko je u pitanju. Tako mi je drago što putem Kreativne nastave upoznajem izuzetne nastavnike kao što su Sava Kovačević i Magdalena Kilibarda, a to je ono što pored naših učenika podstiče na rad.

  4. rcabrilo kaže:

    Nisam baš siguran da su se isto zvale sve kategorije. Ne sjećam se tačno za Slavicu, ali ako se ti sjećaš onda je vjerovatno. U Srbiji je dogovoreno da pobjednik ove godine na njihovom konkursu „Kreativna škola“ ide sledeće tek na PIL Forum. Možda je to prerađen rad od prošle godine, nisam baš siguran.

  5. lenakili73 kaže:

    Mislim da to nije loše ideja. Prosto, nastavnici imaju vremena da se pripreme i u radu usklade kriterijume. Koliko su kriterijumi Kreativne nastave usklađeni sa sa kriterijumima na PIL Forumu i u koju kategoriju spadaju radovi iz Crne Gore?

    • rcabrilo kaže:

      Vrlo slicni. Naravno mi ne znamo i ne kandidujemo se za odredjenu kategoriju. Ziri ima pravo da smjesti rad u odredjenu kategoriju. Moja pretpostavka je da je Dijanin rad bio u kategoriji Beyond the classroom. Naravno ovo je samo pretpostavka.

  6. Posle godinu dana pročitah ove komentare, baš sam u toku…🙂 Jesam bila koautor rada „Seoskim sokacima, gradskim bulevarima“ koji je predstavljen u Moskvi, ali je rad „My students from little village are global citizens“ potpuno drugačiji i nije prerađena verzija prethodnog rada.

Ostavite odgovor

