Razvoj PC i moj prvi PC

30godinapc

PC Magazin objavio je tzv. Infografiku povodom 30 godina PC-a. Vjerujem da bi ona mogla biti i nešto drugačija i opširnija, ali će i ovakva biti upotrebljiva, ako ništa drugo, a ono da se prisjetite.

Ajde da probamo nešto novo i drugačije na ovom blogu. Koji je bio vaš prvi računar?
Odgovorite u komentarima. Evo ja ću prvi pokušati da odgovorim.

Pomalo paradoksalno moj prvi računar koji sam upoznao i na kom sam radio bio je Apple II sada već prilično daleke 1979. Te godine Filozofski fakultet u Novom Sadu preselio se u novu zgradu i dobio nešto što se zvalo “Programirana učionica”. Odmah da kažem da ovu učionicu nije “gledalo” puno studenata. Kompjuteri su bili nova stvar, a ljudi koji su bili zaduženi za ovu učionicu imali su neki “lagani kurs”, ako me sjećanje služi negdje u Hrvatskoj, čini mi se Varaždinu, u firmi koja je tada uvozila ove računare. Obzirom da su poslati na kurs, a bez svoje želje, nisu bili ni zainteresovani da više nauče ili kurs nije bio adekvatan, ne znam. Elem, nisu puno znali o tom “čudu tehnike” sem da ga uključe. Radoznao kakav sam, ja sam u prostoriji sa računarom provodio sve više i više vremena, saznavao, učio i “zaljubljivao se” u njih. Apple II tada je imao 160KB flopi diskove od 5,25 inča, koje današnje generacije čak i IT stručnjaka ne pamte. Zaražen računarima, BASIC sam učio uz tadašnji časopis “Galaksija”, kasnije su došli i drugi časopisi, a do informacija sam dolazio pretplatom i na američke časopise, što je tada bilo relativno lako ostvarivo. Jedan od prvih časopisa je i PC Magazine koji je i napravio ovu Infografiku. Nizali su se kasnije računari poput ZX81, tada veoma popularne Galaksije koju sam sam sastavio, pa Spectruma, Amstrada… Bilo je vrlo bolno iskustvo poslije flopy diska preći na kasetofon, na kome su se čuvale uglavnom igrice i podaci. Sasvim se dobro sjećam najave IBM PC-a, koji je tada vrijedio, za nas, zaista veliko bogastvo.

Prvi PC bio je iz čuvene firme NO NAME Smile sastavljeni XT, poslije je došao 386SX (kupljen kreditom od tadašnjih 4.000$) pa 486 i tako dalje do danas. Ako bih sabrao koliko sam do sada uložio para u računare vjerujem da bih danas imao prilično lijepu jahtu, ako ništa drugo.

Dakle: Koji je bio Vaš prvi računar?

Ovaj unos je objavljen pod Računari i Internet i označen sa , , . Zabeležite stalnu vezu.

3 reagovanja na Razvoj PC i moj prvi PC

  1. Magdalena Kilibarda kaže:

    Sve je počelo 1987. godine ( još sam bila u osnovnoj školi ), kada je moja tetka ( profesor srpskohrvaskog jezika) odlučila da završi i Elekrtotehnički fakultet, smjer informatika,a mene koristi kao „zamorče“. Tako ja na Comodor-u 64 učim BASIC ( 10, 20,….). Nije bilo ni flopi diska , već kasete. Katastrofa… Kroz srednju školu stvari počinju da budu jasnije, imamo račinarsku učionicu, učimo algoritme, BASIC ( evo ga opet ), Pascal. 1990. god. škola dobije na poklon prvi PC, računar sa tvrdim harda diskom veličine 256kb (mislim). Pod ključem, u zasebnoj prostoriji, a ja dobijem od direktora dozvolu da ga koristim (hvala). Tek 1996. god. kupujem 386-icu, polovnu, 500DM ( studiram, radim, štedim…), pa polovnu 486-icu, koja se nije pokazala kao dobra, mjenjam……Za sve je kriva tetka.

  2. Uroš kaže:

    Galaksija, zatim Amstrad i kvalitativni skok neka XT mašina. Zatim 286 sa 287 koprocesorom, pa 386 DX 40 i sve Windowsa. Stiže `95 i 486, pa switch na Apple i OS 8.5 na G3 Lombard. I konačno onaj Athlon sa slike i zavodljivi svet Linuksa, sad Ubuntu…

Ostavite odgovor

