Ne vjerujem više Telekomu Crne Gore

Da li ste poslovali sa crnogorskim Telekomom?

Tlogo

Ja jesam i evo mog (vrlo lošeg) iskustva…

Prvo sam otišao u njihov shop u ulici Slobode u ponedjeljak 20. juna da pitam šta mi treba da bih uzeo Extra trio. U shopu velika gužva, postoje čak četiri punkta, tri rade, na jednom nema nikog. Prilazim najmanjem redu, ispred mene je samo dvoje ljudi. Naravno, po Marfijevom zakonu na tom punktu samo je moguće napraviti prijavu svoje pripaid kartice i zamjeniti je za novu. Mlada djevojka koja je očigledno nedavno počela da radi, jer se ne snalazi najbolje, objašnjava mi da ona samo registruje i mijenja pripaid kartice i da treba da čekam na nekom od dva ostala punkta. Šta da radim već sam izgubio dvadeset minuta, ‘ajde da sačekam i da to odradim da ne gubim i sjutra vrijeme. U shopu vika i galama, čovjek se žali da je vratio uređaje za Extra trio, ali mu dolazi i dalje račun. Djevojka sa pulta odlazi da traži šeficu, objašnjavanja, dokazivanja, nije vraćen neki kabel, zvaće koleginicu koja je primila uređaj, istekao ugovor, nije istekao ugovor… Čovjek nervozan, psuje Telekom, Mađare, Njemce… Imao sam u međuvremenu nekoliko telefonskih poziva, pa nisam mogao detaljno pratiti šta se dešava. I dalje čekam… i mislim neće to mene snaći, to se dešava drugima. Sada je to više od sat vremena čekanja. Pomišljam da odustanem od svega i dignem ruke, ali treba mi internet zbog posla, a uz put i da ponekad pogledam TV, a ispred mene je još samo dvoje ljudi. Oni se žale na visinu računa. To traje… Konačno dođoh i ja na red. Djevojka kod koje sam došao na red, malo sluša mene malo ovoga što viče na drugu koleginicu, očigledno da zavrzlama sa vraćenim uređajima za Extra trio još nije razriješena. Kažem šta hoću.
“Koji vam je broj telefona?” pita.
“Pa, nemam broj. Ja hoću Extra trio: telefon, ADSL i TV.” odgovaram.

Izgleda da je i ova, kod koje sam ja dopao, nova. Savjetuje se sa šeficom, šta i kako da uradi u mom slučaju, obzirom da nemam ni telefonsku liniju. Druga koleginica objašnjava ovoj “mojoj” šta ova treba da mi kaže, kao da mene nema, kao da ne postojim tu ispred nje.
“Gdje se ja ovo nalazim?”  pitam se u sebi. 

Napokon mi saopštavaju da treba da podnesem zahtjev. “Pa evo ja podnosim zahtjev” rekao sam. “Treba mi Extra trio, ali dajte da vidimo da li ima mogućnosti uopšte za telefonsku liniju kod mene u kraju i da li će na toj liniji biti moguće instalirati Extra trio”. Obzirom da me dosadašnje iskustvo uči, a i sve ovo što se događa u shopu da treba na sve misliti. Ok, ona će napraviti zahtijev, ali mi i kaže: “Tražite sada samo liniju, pa kada se ustanovi da linije ima, onda napravite zahtijev za Extra trio” tako, valjda, neću morati da platim neke dažbine. Ja se bunim: “Neću telefon ako ne mogu imati Extra trio, jer mi je i ovaj mobilni puno”. Objašnjava mi da će ako ima linije sigurno moći da se instalitra i Extra trio i pita koja mi je adresa, ali, avaj, te moje ulice u Telekomovoj bazi nema. Šta sada? Konsultacije sa koleginicom… Objasnio sam koje su ulice i njihovi brojevi okolo i tačnu lokaciju. Čitava ova moja sesija traje 15 minuta, zato nije ni čudo da su ovolike gužve. Tražim bilo kakvu potvrdu da sam predao zahtjev. Toga nema, ne mogu dobiti nikakvu potvrdu već me obavještava da će me neko nazvati na moj mobilni telefon koji sam dao, kada se ustanovi da li uopšte ima linije do moje zgrade.  Uh, dobro je da bar imam broj mobilnog. Onaj što je vratio uređaje još je u shopu, nešto se čeka, jer je drugi red počeo da napreduje. Izlazim, ponosan na sebe što sam smiren i što sam konačno predao zahtjev.

Prolazi petnaest dana niko se ne javlja. Tražim vezu. Da li je moguće da i za ovo treba veza? Veza mi kaže: “Obećano mi je da će u par narednih dana neko doći da provjeri da li ima linije.”

Petak 8. jul zvoni mi mobilni telefon. Nepoznat broj. Javlja mi muški glas da mi je priključen telefon i da treba da pođem u shop gdje sam predao zahtjev da potpišem ugovor. Pitam da li je moguć Extra trio, a on kaže “Pa niste ni tražili Extra trio”. Stvarno nisam… Obzirom da sam već pošao iz grada, odlučujem da ću to uraditi u ponedjeljak.

Vratio sam se sa vikenda i 11. jula idem da potpišem ugovor. Parkiram u centru, plaćam parking i idem u shop. Shop zatvoren. Renovira se. Nije ni čudo da se renovira pa zahtjev sam predao prije tačno tri sedmice. Odlučujem da idem u shop na starom aerodromu. Gospođa koja tamo radi, očigledno je tu prebačena sa neke druge pozicije u firmi, čitaj – degradirana. Ja se i ona jednostavno ne razumijemo, kao da govorimo dva različita jezika. Te morate u shopu gdje ste predali zahtjev da potpišete ugovor, te ne može ona to preuzeti od koleginice, otkud sada Extra trio i tome slično. Čak je pominjala i neko plaćanje. Izašao sam sluđen sa pitanjem “Kako oni u Telekomu ikako funkcionišu? Probaću u nekom drugom shopu.

Imao sam nekog posla pored Delta city-ja, kad sam ga zvršio, odlučim da tamo u Telekomovom shopu probam ponovo. Konačno, ovdje, mogu da potpišem ugovor i ne moram ništa da platim! Gospođa je odštampala ugovor za telefonsku liniju, a u rubrici za trajanje ugovora upisuje 18 mjeseci. Bunim se: “Ali, gospođo, šta da radim ako se ustanovi da nije moguće da se na toj liniji  instalira Extra trio? Da li ću plaćati 18 mjeseci telefon koji mi ne treba, ako nemam ADSL i TV?” Naravno da hoću, ali ne moram da potpišem, obavještava me. Šta da radim? Treba mi ADSL. Potpisujem.  Tražim Extra trio. Štampa se novi ugovor. Ovaj je na 24 mjeseca! Naravno i ovoga puta ne moram potpisati – kaže, samo što ovaj, ako nema mogućnosti instalacije prestaje da važi. Naivno pitam je li moguće da se sve završi prije 13. julskih praznika. “Rok da dobijete uređaje je od pet do 10 dana. Uređaje ćete preuzeti ovdje u shopu, ja ću vas nazvati na mobilni telefon da dođete da ih preuzmete, vi nemojte zvati”- surovo odgovara. Potpisujem ponovo i izlazim sa dva ugovora, osjećam se bespomoćno pred monopolistom.

Prolazi i pet, ali i deset dana, niko ne zove. Napokon poziv 27. jula da dođem po uređaje. Prošlo je od prvog zahtjeva  tačno 38 dana, a od drugog 17 dana, sedam više od onoga što mi je obećano. Odlazim u shop u Deltu po uređaje. Ponovo dobijam ugovor, ponovo 24 mjeseca. Šta da radim? Više se i ne bunim, potpisujem.

Uzimam uređaje i donosim kući.  Naravno, gospođa mi je zaboravila kazati koji mi je username i password za pristup internetu, “Ali zaboga” kaže da nisam morao ponovo dolaziti zbog toga, mogao sam nazvati 1500. Takođe me obavještava da ja treba da nabavim kabal od zida do razdjelnika, to nije dio “paketa”. Taj dan mi počinje i moj godišnji odmor i odlazim iz grada, pa ostavljam instalaciju za poslije odmora.

Danas mi je završio odmor, ajde da instaliram uređaje.

Nabavio sam kabal, spojio ruter, unio username i password i …  nema konekcije. Zovem 1500 javlja se N. On kreće kao da sam potpuno kompjuterski nepismen, razumijem ga, vjerujem da ga zove puno ljudi koji ne znaju osnovne stvari o računarima. Objašnjavam mu da znam instalirati uređaje, ali da nemam konekciju sa username-om i passwordom koji imam. Kod njega je sve u redu i on ne zna šta je problem, potvrđuje mi da mi je ispravan username, pa ga molim da mi resetuje password. Potvrdi da će ga resetovati i reče: “Probajte za pet minuta”. Naravno, i poslije pet i poslije deset minuta, nema konekcije sa internetom.

Zovem ponovo 1500, javlja se sada M. Isti uvod, ali je sada priča potpuno drugačija. Pitanje po pitanje, odgovor po odgovor, ustanovljava se da je na moj broj odnosno liniju priključen D-Link uređaj, a moj je Pirelli. Šta!?!?!?!? Neko surfuje internetom na moj račun. Eto tako! To u Telekomu očigledno može!

Prosto mi je u jednom momentu bilo žao M-a., ne manje od pet puta je rekao “Meni je zaista neprijatno”. Njegove su mogućnosti samo da zahtjev proslijedi u centralu. Ni on nema pojma kada bi se sve moglo završiti, odnosno kada ću moći da se priključim na internet i ko je to sa D-Linkom na mojoj liniji.

Kako sada da vjerujem da je račun koji mi pošalju ispravan, da nije neko drugi priključen? Kako da im išta vjerujem, kad je ovo moguće?

Naravno, ovdje na blogu ćete saznati kako se sve ovo završilo, ako se završi, ovog puta neću tražiti vezu. Potražiću jedino da vidim da li imaju neku službu za pritužbe korisnika, ako ne reaguju, ostaje mi social networking – Facebook i Twitter i naravno štampa.

———————-
P.S. Nisam stavio imena ljudi na centrali 1500 nego inicijale, nisu ljudi krivi, pokušavaju da pomognu.

Ovaj unos je objavljen pod Uncategorized i označen sa , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

13 reagovanja na Ne vjerujem više Telekomu Crne Gore

  1. darko kaže:

    u cijeloj prici samo jedna stvar me cudi: zasto si zaboga u naslovu stavio „vise“?

  2. rcabrilo kaže:

    Pa u mojoj prirodi je da vjerujem svima dok me ne razuvjere.😉 Istina i do sada sam imao loših iskustava sa ovim monopolistom, ali ipak nisam vjerovao da je nešto ovako moguće. Na sve do sada priče koje sam čuo nisam se okretao jer sam mislio da su pretjerivanja. Možeš shvatiti moj šok kada me operater sa 1500 ubjeđuje da imam D-Link i da je D-Link prikačen na moju liniju, a prikačen je Pirelli (do neki dan sam mislio da oni proizvode samo gume za automobile) i nema objašnjenja kako je to moguće. „Nešto je krivo spojeno u centrali“. Kako da im iko vjeruje? Nije mi samo jasno kako imaju i jednog korisnika kad evo za obični ADSL nje dovoljno više od 50 dana da se priključim.

  3. Ana kaže:

    E ja sam imala „vezu“ koju sam svaki dan maltretirala i sve je završeno za 5 dana od telefonske linije do extra trio paketa… Nažalost više i ne pokušavam da završim stvari drugačije…

  4. Naser kaže:

    Ja se ne čudim, platoi sam dva put ISDN. Prvi put kada je stvarno trebalo i drugi put kada sam se preseljio u novu kuću, radnica ,,greškom“ zabeležila ga kao novi ISDN. I da nije bilo mog prijatelja koji radi unutra, te pare bi otišle. Ovo je mali grad pa zna svakoga.To je firma koja ima najgore usluge. Na žalost i tu trebaju veze. Đorđe Balašević kaže ,,Krivi smo mi“

    • rcabrilo kaže:

      Pa između ostalog ovo sam sve i napisao da nebi bilo „Krivi smo mi“. Nastojaću da ovu priču što više proširim, kako bi se makar nešto promjenilo. Hvala za komentar.

  5. Aleksandar kaže:

    Moze im biti….Nemamo drugog izbora….

  6. Povratni ping: Zašto sam ljut na crnogorski Telekom? | Rankov blog

  7. Povratni ping: Konačno dobio ADSL, a i dalje ljut | Rankov blog

  8. ribe kaže:

    Telekom Crne Gore je stvarno problematicna firma.
    Dva dana prijavljujem da ADSL internet na radi, all sve je dzaba – nikakav odkovor od njih.
    Resio sam svoj problem tako sto sam u TCP/IP settings u DNS upisao Googlov DNS: 8.8.8.8
    Ocito u t-comu slabo rade na nihovom DNS serveru.

  9. Povratni ping: Top 10 | Rankov blog

Ostavite odgovor

