Razočarenje

Konačno je usvojen  PRAVILNIK O USLOVIMA, KRITERIJUMIMA I POSTUPKU UPISA NA OSNOVNE STUDIJE UNIVERZITETA CRNE GORE, pretpostavljam da je isti kao što je i prijedlog koji se nalazi na sajtu univerziteta, jer danas nije objavljen, iako štampa javlja da je usvojen. Na stranu što je reforma školstva započeta prije šest godina, a gimnazije prije četiri, a da maturanti tek sada zvanično saznaju koji predmeti su im važni za upis na željeni fakultet.  Ono što me posebno čudi je da se eksterna matura boduje sa toliko malo bodova. Čak, ako učenik nije polagao maturu, uzima mu se prosjek sa posljednje godine srednje škole. Drugim riječima ovo je po meni poziv odličnim đacima da ne polažu maturu, i tako će im se računati pet bodova iz završnog razreda. Zašto bi rizikovali? Zaista sam se nadao da će matura, koja je ista za sve, održava se u isto vrijeme u cijeloj Crnoj Gori i uz to još je i eksterna, pokazati ko je ko. Da će biti izjednačeni učenici, da neće više biti moguće da pojedine škole “štancuju” lučonoše, dok je u drugima to moguće jedino uz nadljudske napore. Ako mislite da je ovo mali problem, varate se.

Toliko sam razočaran da ne mogu o ovome ni da pišem više.

Ovaj unos je objavljen pod Obrazovanje. Zabeležite stalnu vezu.

2 reagovanja na Razočarenje

  1. Rajko kaže:

    Mislim da je razočarenje previše blaga riječ za ono što ja osjećam nakon čitanja ovog Pravilnika.Od septembra 2006.godine, kada je i počela prva generacija reformisanih gimnazijalaca, proveo sam možda i stotine sati objašnjavajući učenicima,nastavnicima,roditeljima koncept mature i upisa na studije. Prva asocijacija koja mi se sada javlja je stih iz pjesme Đorđa Balaševića jer ako oni lažu mene, lažem i ja vas. Ne mogu da vjerujem da se Univerzitet Crne Gore ponaša kao da je kineski, i da je iznad zakona ove države.Katastrofa. Vrhunac ovog apsurda je što učenik može polagati na maturskom bilo koja dva izborna predmeta, i upisati medicinu. Da ne pominjem stare obrazovne programe koji polažu dva predmeta, i to interno, u svojoj školi, pred komisijom koju čine njihovi nastavnici.Ne mogu više ni ja da pišem.

  2. Ranko kaže:

    Potpuno te razumijem. Žao mi je samo da nas drugi više cijene nego mi sami sebe. Veoma će se brzo vidjeti ovo, kad se potpišu najavljeni sporazumi IC sa državama u okruženju, gdje će naša matura biti daleko bolje prepoznata nego što je naš Univerzitet vrednuje.

Ostavite odgovor

