Kako saznati svoju IP adresu

IcanhazipPonekad vam je potrebno da znate koja vam je IP adresa sa koje pristupate internetu, bilo da radite svoj server ili da jednostavno date svoju IP adresu prijatelju da bi mogao pristupiti daljinski vašem računaru i pomoći vam u nečemu. Ja najćešće koristim i preporučujem dva servisa. Jedan je whatismyip.com a drugi icanhazip.com. Prvi servis vam daje puno informacija osim ove osnovne i nekako je ekran pretrpan. Drugi daje samo osnovnu IP adresu na bijelom ekranu i to je sve, nema reklama i nepotrebnih informacija, idealno za prijatelja koji ne zna puno, jer samo treba da vam pročita četiri broja.

Još nešto za kraj, obzirom da IP v4 adresa nema još puno i da će se vrlo brzo prelaziti na IP v6 sistem iphazip.com ima i varijantu ipv6.icanhazip.com, naravno postoji i varijanta ipv4.icanhazip.com.

Ovaj unos je objavljen pod Računari i Internet, Tips & Tricks i označen sa . Zabeležite stalnu vezu.

10 reagovanja na Kako saznati svoju IP adresu

  1. Slavisa kaže:

    Na koji god od ovih sajtova za saznavanje IP adrese da odem prijavljuju mi jednu IP adresu. Ali, kada u DOS-u ukucam ipconfig prijavljuje mi drugaciju (uvek istu) IP adresu. Kako da znam koja je od ove dve? Ili je mozda ova preko DOS-a IP adresa rutera? Uz sve to osoba kod kojeg sam pretplacen na internet mi kaze da mi IP adresa nije staticka. Pa, kako je onda uvek ista (i jedna i druga).Uglavnom preko ove prve sam u nekoliko navrata pokusavao da ostvarim RDC i VPN i nikada mi to nije poslo za rukom. Apsolutno sam siguran da sam sve podesio kako treba. Kad pokusam da ostvarim RDC pojavi mi se prozor ovakvog izgleda http://img864.imageshack.us/i/cimg3000.jpg/ Kad zamenim mesta zadnja dva broja IP-a pojavi mi se prozor za logovanje http://img850.imageshack.us/i/cimg2999.jpg/ (prvi put sam to uradio greskom). Jedino objasnjenje je da naidjem na neki racunar sa ovom IP adresom ali s obzirom da ne znam ostale podatke, naravno, da ne mogu da se konektujem. Mozete li mi reci gde moze biti problem oko RDC. Koristim Win xp , internet veza je wireless, brzina je oko 1mbps. Racunar na koga sam pokusavao da se konektujem nije u istoj mrezi. Pozdrav.

  2. rcabrilo kaže:

    Pa dosta dilema :). Prvo IP adresa koja se dobije uz pomoć ovih serveisa koje sam pominjao je javna IP adresa vašeg rutera. Adresa koju dobijete sa ipconfig je lokalna adresa, računara i getway-a prema internetu. (ona najčešće počinje sa 192.169… li 10.10…) Da bi se konektovali na neki računar (RDC) to treba biti i omogućeno na računaru na koji se konektujete, iz komentara ne vidim koji je to računar i da li je to omogućeno (ako je potrebno detaljnije pišite, pa ću napisati post o tome) Kao što ste i pretpostavili ovom zamjenom zadnja dva broja pokušali ste se konektovati na neki tuđi računar i pošto nemate user i pass ne možete se zakačiti. Dakle (uz izvinjenje ako nešto nisam dobro shvatio iz pitanja) onaj na čiji se kompjuter konektujete treba da vam saopšti svoju IP adresu, koju saznaje startujući neki od pomenutih servisa. Na vašem računaru vi starujete RDC stavljate njegovu IP adresu i username i pass koji vam je on dao i to je to, uz prepostavku da vam korisnik na čiji računar se konektuje to omogući i da nije onemogućeno na vašem ruteru ili Firewall- u ako ga imate. Izvinjenje zbog dužine odgovora. :)

  3. Slavisa kaže:

    Ja se izvinjavam sto ce moje pitanje biti opsirno, a vas odgovor mi odgovara da bude sto opsirniji. Dakle, sto se tice RDC, na oba racunara ja imam administratorski pristup, jedan je moj kucni, a drugi kancelarijski. Na oba je instaliran Win xp i samim tim sadrze u sebi RDC. Pokusavao sam da se konektujem sa kancelarijskog na kucni ali mi nije poslo za rukom. Prethodno sam kucni racunar podesio prema uputstvima koja se mogu naci na mnogo sajtova i sva su manje-vise ista. Ja inace nemam password ali sam za tu priliku stavio password. U System/ Remote sam cekirao kucicu Allow ussers to connect to this computer remotely. U fajervolu sam prvo pokusao sa Exceptions, pa sam onda i potpuno iskljucio fajervol. Racunar sam ostavio ukljucen do trenutka kad treba da upisem pass. Na kancelarijskom sam pokrenuo RDC upisao Ip mog racunara (onu koju mi prijavljuju internet servisi 178.21… itd) i onda mi se pojavljuje gore pominjani prozor http://img864.imageshack.us/i/cimg3000.jpg/. Jos nesto, mozda je vazno. Kad odem na stranicu http://www.canyouseeme.org/ na mom racunaru nijedan od Common ports nije otvoren, kao ni Remote Desktop i PC Anywhere. Na kancelarijskom su otvoreni samo prva cetiri uobicajena porta. Na mom racunaru sigurno nemam instaliran nikakav fajervol osim vindousovog. Racunari nisu u istoj mrezi. Preko Teamviewer-a sam vec ostvario daljinsku kontrolu. Oprostite na opsirnosti i hvala na odgovoru.

  4. Slavisa kaže:

    Dok mi jos niste odgovorili da Vam kazem da sam upravo bio kod momka kome placam internet. On mi je objasnio da ne mogu da ostvarim RDC zato sto nemam javnu IP adresu. Kao sto ste rekli, adresa koju dobijem preko internet servisa je javna IP rutera. Jos mi je rekao da postoji mogucnost da ostvarim RDC iako nemam javnu IP, preko programa koji se zove dyndns ili nesto slicno. Ipak, ukoliko imate vremena mozete dati svoj komentar, narocito u vezi dyndns. Pozdrav.

  5. rcabrilo kaže:

    Nažalost ovih dana sam u velikoj gužvi pa ne stižem da odgovorim. DynDNS je servis koji je besplatan i koji vam omogućava, kako vam je objašnjeno da i bez stalne IP adrese ipak uspostavite vezu. Obzirom da se dinamička javna adresa koju dobije vaš ruter u kući ne mijenja ipak tako često DynDNS vam za početak nije neophodan.
    Dakle kad krenete iz kuće na posao starujete icanhazip.com, zapišete adresu. Kad dožete na posao pokušajte RDC unesite IP adresu koju ste zapisali, Username i Pass vašeg kućnog računara. Trebalo bi da radi. Ako ste ovo sve uradili kako treba, a ne radi konekcija, javite pa ćemo dalje da vidimo.

  6. Slavisa kaže:

    Hvala. U ponedeljak necu imati previse posla pa cu pokusati jos jednom. Koliko sam razumeo uputstva sa sajtova, racunar treba ostaviti ukljucen i zakljucan. Ostavicu ga da bude ukljucen i otkljucan, pa ako ne bude htelo, pomocu Teamviewer-a cu ga restartovati cime ce on biti ukljucen i trazice ubacivanje password-a. Pozdrav.

  7. Slavisa kaže:

    Ranko, evo sada sam sa posla pokusao par puta konektovanje na kucni racunar preko RDC i nisam uspostavio vezu. Opet je izlazila poruka This computer can’t connect…link http://img864.imageshack.us/i/cimg3000.jpg/ Na slici su pocetni brojevi IP od kancelarijskog kompjutera (slikano je na kucnom kad sam pokusao konekciju na kancelarijski). Ono sto bi moglo biti vazno je da osoba kome placam internet, kaze da IP 178.21… preko koje pokusavam konekciju i koju mi prijavljuju internet servisi, je ustvari javna IP adresa njegovog rutera koji je na anteni predajnika (e, sad da li je to i IP rutera na krovu moje kuce, ne znam). Ono sto znam je da se IP adresa jednog drugog kompjutera (rutera) koji koristi usluge istog provajdera, razlikuje samo u poslednjem jednocifrenom broju. Pozdrav.

  8. Povratni ping: Daljinsko konektovanje | Rankov blog

  9. Povratni ping: Top 10 | Rankov blog

Ostavite odgovor

